Retrobloggarnas julkalender lucka 16

Jag älskar julen! Lukter, smaker, mys, mat, stämning, avkoppling och allt annat som hör julen till.
Varje år tänker jag att i år blir året då det blir en julgran. Det blir ingen i år heller.
Jag älskar glittret och tingeltanglet, men har inte jättemånga julsaker.
Traditionerna tycker jag är fantastiska, men har inte så många själv.

Något som är enormt viktigt för mig är att plocka fram min änglaljusstake.
Den som pappa gjorde i träslöjden någon gång i mitten av 40-talet. Den är viktigare än allt annat.
Utan den ingen jul.

20141215_183622

Här omgiven av fina små saker som gör julen – fat av Björn Wiinblad, ur den orientaliska-serien, detta är fat nr 1 som heter Overture. I bakgrunden hittar du min fina radio, en lite trälåda, en vas som är omärkt, men som jag gissar är tysk. Självklart amaryllisar. Brickan är ny och kommer från IKEA.

Hoppas att du hänger på Retrobloggarna julkalender. Jag tog över stafettpinnen från Erik och bloggen Faaglarna, som igår visade fina julaftonsbilder. I senaste numret av Scandinavian Retro hittar du fina bilder från hans hem.
Imorgon kikar vi in bakom lucka nummer 17 – där hittar vi Ida och bloggen retroida.

God Jul!

Lämna en kommentar