En hemlighet

På massor av bloggar ser man dem och på loppisar är det gott om dem.
Påslakan från förr.
Färgglada, mönstrade.
Underbara på många sätt, men jag kan inte förmå till att sova i dom.
Jag, som köper vintagekläder utan att blinka.
Mycket märkligt. Därför blev jag väldigt glad när jag hittade det här retroinspirerade påslakanet.
På IKEA av alla ställen. Mycket nöjd.

2013-08-03 12.24.15

7 reaktioner på ”En hemlighet

  1. mycket tjusigt för att vara nyproducerat! jag kör också på det. nya påslakan i sängen, de får gärna ha roliga mönster och färger och vara i retrostil men det är en av få saker som köps nya till hemmet. jag själv är uteslutande klädd i vintage som jag heller inte brukar tvätta innan användning.. hmm. så länge plagget känns och luktar fräscht.. hehe!

    • Skönt att höra att det finns fler än jag! Med tanke på hur många fina påslakan jag ser på bloggar så var jag ganska säker på att jag var ensam. 🙂

      • Nänä, men man sover ju på begagnade lakan på hotell. Och handdukarna är också begagnade … Jag vet att många tycker att det är snuskigt att köpa begagnat linne, men de tänker då inte på aspekten med hotellboende 🙂

  2. Fast det är inte snuskigheten som gör att jag inte köper dom. Jag bär second hand/vintage allt som oftast. Det här är väl allra mest en fix idé. Men resultatet är att jag inte ens kollar på dem och sen lite avundsjukt spanar in andras inköp.

  3. Vi har förut aldrig köpt second hand-lakan, men sen jag började med det för kanske ett år sen eller så, så använder vi i stort sett bara dem, mycket bättre kvalitet definitivt, allas favoriter! Jag köper dock bara när de är i bra skick, halvslitna, blekta osv blir kvar eller säljs som tyg. Drömmen är ju att kunna hitta mer sånt snarare än det motsatta 🙂

Kommentera

