Lamporlamporlampor

Just nu är jag hos min mamma och gör ett och annat litet inköp. Lite sur är jag allt över att min favoritloppis har stängt i mellandagarna.

Min mamma är en tämligen så rutinerad loppare, med väldigt bestämd smak och med klar förkärlek för bordslampor.  Det är inte ofta vi gillar samma saker, men när jag såg den här blev jag riktigt avundsjuk.

Ingen aning om var den kommer ifrån. Inte ens om den är gammal.  Saknar helt stämpling och märkning. Men snygg är den.

20121228_111212

2 reaktioner på ”Lamporlamporlampor

  1. Hej, hittade din trevliga blogg idag, kul, lägger till dig på min bloglovin-lista! Tror du lampan kan vara syco, jag tycker själva ytan påminner… lite svårt att se, men ändå…

  2. Tack! Kul att du gillar min blogg!
    Syco var ett intressant bud i sammanhanget. Jag har riktigt dålig koll på dem så de ska jag spana närmare på.
    Ytan är liksom lite grå/grön/brun. Svår att beskriva.

Kommentera

