Köksstolar

Stolar till mitt köksbord har varit ett av de där stora problemen. STORA problemen. Jag har inte vetat vad jag vill, eller snarare så har det varierat en hel del.
När jag var på landet i påskas så hittade jag stolar på vinden som gav mig en riktning; jag vill ha 40-talsstolar!

I förra veckan hittade jag till slut de jag absolut inte kunde tänka mig att leva utan.
För en struntsumma blev de mina. Och de är alldeles underbara!
Just nu har de ett gobelängtyg i William Morrisstil. Snyggt, men den gröna fransranden är inget vidare. De kommer sannolikt att kläs om så småningom.

Kommentera

