Seniorpuls?

Varje vecka i Antikrundan säger de samma sak ”detta är vad de yngre generationerna kallar för seniorpuls”.
Jag känner bara ”What?”
Vem sjutton säger ”seniorpuls”?

Ordet är ju mer omodernt än det dom hävdar är sååå omodernt.

Förövrigt så börjar hela programmet mer eller mindre att osa seniorpuls…

Bild lånad från Auktionshuset i Örebro

Bilden är lånad från Auktionshuset i Örebro.

2 reaktioner på ”Seniorpuls?

  1. Jag håller med! Seniorpuls. Never heard. Förutom i programmet då. Vi följer det här hemma men de har varit roligare förut. Tycker det är för mycket allmogeskåp och för lite midcenturyföremål. Men det heter ju ANTIKrundan så det är väl därför det fokuseras så mycket på riktigt gamla saker. Men det vore roligare om de tog in lite mer av det något nyare….

  2. Skönt att höra att du håller med mig.
    Som jag minns det från förr, alltså 5-10 år sen, så var det större blandning.
    Jag tycker programmet har mist lite fokus, eller snarare, att det inte längre vet vad det vill. Det skulle behöva förnyas, inte nödvändigtvis föryngras.
    Även om jag håller med dig om att mer midcenturyföremål hade varit trevligt.

Kommentera

