Äppel päppel pyrum parum

Jag är hemma och febrar och tittar på tv-serier.
Bland annat den nya amerikanska serien Smash som handlar om uppsättningen av en musikal om Marilyn Monroe. Med bland annat Jack Davenport, Anjelica Huston och Debra Messing i rollerna. Helt okej serie, hittills.

Hursom, jag låg och slötittade när denna skönhet dök upp i rutan:

Jag menar inte damerna utan det röda äpplet i fönstret. Ishink från Australien, 50/60-tal. Såldes på Svenskt Tenn när det begav sig.
Finns även i blått och grönt. Och i form av päron.

Så vacker så jag bara dör.

2 reaktioner på ”Äppel päppel pyrum parum

    • Jag älskar dom ju verkligen, så det är nog därför jag såg den.
      Det är så typiskt att man knappt ser dom till försäljning. Jag skulle slänga mig över den direkt. 🙂

Kommentera

